Translate

fredag den 18. april 2014

Påskepynt

Med til påsken hører selvfølgelig en gang påskepynt på neglene.

Fra min nye pakke med stempelplader "Bundle Monster Holiday Collection" fandt jeg to plader med påskemønstre på. Så langt, så godt.

Jeg valgte, at hveranden finger (lille- lange- og tommelfinger) skulle være lilla med hvidt påskestempel på. Ringfingeren skulle have et klækket æg med en påskekylling i og pegefingeren skulle være gul med et pinkfarvet påskestempel på. Yes yes, det lød godt, syntes jeg og gik fluks i gang med alle baggrundsfarverne.

Neglene har fået baggrundsfarver på og klar til påskepynt

Nu skulle jeg i gang med at stemple og så begyndte skidtet ellers at drille!

Forskellige stempelmønstre ville ikke samles op og et påskeæg blev sat helt skævt på den gule pegefinger og da jeg forsøgte at rette det, blev det tværet og jeg måtte afrense hele neglen og starte forfra, argh!

Jeg endte derfor med at bruge to helt andre mønstre end tiltænkt (som rent faktisk ville fanges op af stemplet) og på pegefingeren opgav jeg at stemple, men malede en kylling i stedet for.

På ringfingeren satte jeg et par zigzag-mønster-stickers, som kommer fra Nail Vinyls, og malede gult imellem. Herefter to prikker som øjne og med en tynd pensel et lille næb.

Så var påskeneglene færdige, men jeg må sige, at jeg slet ikke var tilfreds med resultatet. Påskeharen på langefingeren blev lidt tværet og det som skulle forestille en gulerod på stemplet, ligner bare en ærgerlig klat. På tommelfingeren 3 påskeæg med en kylling og kyllingen er ikke intakt. Det klækkede æg på ringfingeren var ok, men gul og hvid gik meget ud i ét, så zigzag-effekten var ikke så nem at se.

Hmm, alt ialt en lidt skuffet påskedame, men må se, om ikke jeg kan få lavet noget bedre påskepynt om et par dage :-)



Rigtig god påske!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar