Translate

tirsdag den 26. november 2013

50'er fest og billedspas

I weekenden skulle jeg til 50-års fødselsdag, som blev holdt som 1950'erne-tema-fest.

Jeg er vild med temafest og havde været så heldig at få lov at låne en flot sort kjole med røde polkaprikker af en venindes mor. Og dertil et ordentligt skørt i flere lag tyl, så jeg rigtigt kunne få fluffy kjole!

Håret blev sat i en Betty Draper lignende stil med buer forneden. En ægte perlekæde fra 50'erne arvet fra min moster kom om halsen. Makeup blev lagt med sort eyeliner afsluttende med en lille "vinge" ved yderste øjenkrog.

Og så var der selvfølgelig neglene!

Jeg fandt min eneste røde neglelak frem; 160 Cherry Red fra Sally Hansen. På med den på alle negle. I ægte 50'er stil skulle jeg nok have holdt neglene simple og kun røde, meeen jeg syntes lige de skulle have et pift, så på ringfingrene blev lavet fødselsdagsflag og på tommelfingrene sorte prikker, så de var omvendt af kjolen.

Jeg glemte desværre helt at få fotograferet neglene før 2 dage efter de var lavet, så de er blevet en anelse slidte i spidserne:




Nå, så var det jo tid til at komme ud af døren og jeg bad kæresten om at tage et billede af mig, da det jo ikke ligefrem er hver dag man hopper i 50'er tøjet.

Her kommer vi så til lidt basal fotolære omkring vinkler og perspektiv...

Kæresten knipsede løs og mente han fangede nogle knaldgode billeder... Rakte så kameraet til mig... Øhm, hallo makker, har du glemt, at du er 193 cm. høj og at jeg er.... sådan cirka det modsatte?! :-D Er du vimmer, det var en ommer, hahaha :-D Han havde fotograferet mig sådan skråt oppefra, altså bare oppe fra hans fjæs, men med strutskørt og kjole til under knæ, så lignede jeg en gravid, tyk dværgeprop.



  
Til venstre ses dem gravide dværgeprop og til højre en mere almindelig udgave af 50'er-mig.
Jo jo, det havde vi da meget sjov ud af ;-)

I øvrigt er det i dag 50'er fødselarens rigtige fødselsdag, så et stort tillykke og et kæmpe HURRA skal lyde!!! Tak for en dejlig og sjov aften i lørdags.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar