Translate

mandag den 9. september 2013

Inspiration fra badet

Jeg var blevet inspireret af noget så tosset som et af mine badeforhæng. Se her:

Mit sommeragtige badeforhæng

Længe havde jeg tænkt, at det kunne omsættes til en sommermanicure og selvom efteråret nåede at indtræffe, så indbød weekendens dejlige vejr og høje varmegrader til at hylde sommersolen lidt endnu ;-)

Først skulle neglene have en hvid baggrund og hertil blev brugt Rimmel 730 Silver Bullet. To lag kom på.

Jeg var lidt uenig med mig selv om, hvordan de lysegrønne striber skulle laves. På to negle forsøgte jeg mig med tape og så Rimmel Cocktail Colour 150 Cutie Coloda, men farven var for lys på den hvide baggrund.

På en tredje negl brugte jeg igen tape og så en lysegrøn lak fra Essence: En klart bedre farve, men jeg var stadig ikke tilfreds. Måske også fordi striberne blev så lige med tape og de måtte gerne være lidt mere skæve og udhviskede.

En lille svamp blev klippet helt tynd og så duppede jeg striber på en fjerde negl - først Essence lakken og derpå lidt af Cocktail Colour lakken ovenpå. Det duede!

De blå blomster blev trænet lidt på en papirblok, før jeg kastede mig ud i at male dem på neglene. De blev lavet med et dotting tool hvor jeg lavede en lidt aflang plet og trak lidt lak ud til en lidt mere trekantet form ind mod midten af blomsten.

Jeg fik også lavet stilke på venstre hånd, men dem var jeg meget utilfreds med, så dem slettede jeg med lidt neglelakfjerner på en vatpind.

Værsgo'; badeforhængsnegle :-D

 
Herunder fotograferet foran inspirationskilden:

 
 



 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar