Translate

onsdag den 17. juli 2013

Shellac status nr. 2

Shellak manicure lagt d. 29. juni afgik ved døden efter at have været igennem diverse hårde prøvelser og det blev vist heste-ræset der blev manicurens dødsårsag i sidste ende.

R.I.P. Shellac no. 1

Jeg skrev en status efter en uge (se evt. Shellac - status efter 1 uge), hvor lakken stod så flot og "så god som ny". Men ak, allerede 2-3 dage senere måtte den første negl se sig besejret af mit åbenbart hård-ved-negle-liv; lakken på højre pegefingernegl slap ude i spidsen og kunne pilles af. Øv! Dagen efter bukkede to andre negle under og måtte se sig afklædt.

Resten af ugen holdt de øvrige negle nogenlunde fint på lakken, men om lørdagen - 14 dage efter pålæggelse - røg resten også med undtagelse af den ene lillefingernegl. Den holdt standhaftigt på sin fine lak og havde ikke i sinde at slippe sådan lige med det samme.

Nu var det tid til at eksperimentere lidt. Jeg gav lillefingerneglen et lag orange glimmerlak ovenpå shellakken. Da den var tør, ville jeg jo så prøve at fjerne den almindelige lak og se om det gik uden at beskadige min shellak... Og her var det så, jeg fandt ud af, at min neglelakfjerner indeholdt acetone. Hmm, så var vi jo lige vidt.

Jeg besluttede derfor blot at få renset shellakken af, for acetoneholdigt neglelakfjerner skulle efter sigende ødelægge den. Det gjorde den egentlig også hurtigt, sådan at jeg nemt kunne skrabe ridser i shellakken, men den var godt nok genstridig at fjerne helt!

Neglenes tilstand under shellakken var ikke helt god. Det var ligesom om, at øverste lag af neglen var blevet beskadiget eller ridset - se billeder herunder, for det er svært at forklare :-)

Nå, men alt ialt vil jeg sige, at jeg faktisk var ret imponeret over shellakken. Jeg ved godt, at mine negle udsættes for en del på daglig basis ude ved hestene, hvor de hele tiden er i kontakt med alt muligt, bliver beskidte og støvede, åbner og lukker spænder m.v. udsættes for vand og alt muligt hele tiden. Derfor kan jeg ikke forvente, at noget som helst kan holde i længere tid.

Tid til Shellac no. 2 er bestilt ;-)

Her ses hvordan afskalning begyndte fra spidsen og så kunne resten nemt hives af
 
Den standhaftige lillefinger fik glimmerlak ovenpå shellakken
 
Shellakken noget påvirket af neglelakfjerner. Blev "blød" i overfladen

Venstre hånds negle ser ikke så godt ud efter shellak

Højre hånds negle også noget medtaget

Ingen kommentarer:

Send en kommentar