Translate

mandag den 22. april 2013

Jeg har det luksus!

Weekenden bød på mini-ophold på Sørup Herregård i anledning af en rund fødselsdag i familien.

Vi ankom lørdag omkring kl. 14 i et strålende solskinsvejr. Efter at have fået udleveret nøgler til værelserne, snuppede vi et par kolde drikkevarer ude i det skønne forårsvejr.

Lidt senere gik vi over til hovedhuset, hvor der var dækket op til kaffe og kage. Vi satte os på den udendørs terrasse og herfra kunne vi nyde den fuldstændigt idylliske udsigt over voldgrav, sø og marker.




Ved ankomsten havde vi fået udleveret et fint kort over herregården og dens muligheder og det bragte snakken ind på, at vi da skulle ned og gå en runde på minigolfbanen. Min kusine og jeg hentede køller og bolde til dem, som ville spille med og afsted det gik.

På trods af hele 3 hole-in-one's - til stor irritation for visse andre deltagere i øvrigt - måtte jeg se mig slået med få point og kunne indtage 2. pladsen :-)

Eftermiddagen var ved at være gået og det var blevet tid til at komme i bad og gøre klar til aftenens middagsarrangement. Frem med den fine kjole og stiletterne!

Aftenens 3-retters menu blev indtaget i solnedgangens skær og hold nu op en smuk en af slagsen. Fødselaren fik åbnet sine gaver, der blev skålet, hyggesnakket og dejlig mad, vin og øl indtaget...



Næste morgen fortrød jeg, at jeg havde lavet en kusine-deal om morgensvømning klokken alt-for-tidligt-på-en-højhellig-søndag! Men en aftale er en aftale og søvndrukkent smed jeg mig selv i bad, fik badetøjet på og udenfor til endnu en dag med sol og forår i luften.

Vi hoppede ned i det dejligt bløde saltvand i den indendørs pool og svømmede en masse baner, indtil det var tid til at komme i tøjet og mødes med de andre ved morgenbuffeten...



Efter en god morgenmad med både æg, bacon, brød, frugt osv. var det blevet tid til at tjekke ud og vende næsen hjemad... Vi sagde farvel og tak for en super hyggelig weekend i fantastiske omgivelser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar