Translate

tirsdag den 1. januar 2013

Kagebageriet

På Facebook ser jeg tit folk lægge billeder ind af de flotte og farvestrålende kager, som de bager. Jeg selv er ikke den store kagebager. Jeg fik i stedet lyst til at "bage" nogle cup cakes på mine negle. Jep, igen var inspirationen hentet på Youtube.

Jeg havde besluttet mig for, at kagerne skulle have et fint lille hjerte på toppen. Da jeg lavede hjerter sidst (ja altså, første gang var det faktisk), var de enormt længe om at tørre - irriterende for sådan en som mig. Derfor havde jeg leget TV-køkkenet og snydt lidt ved at fabrikere små hjerter på forhånd på denne måde:
En CD lægges ind i en frysepose og på posen tegner man så alle de hjerter, man skal bruge og lader dem tørre, hvorefter de er lige til at pille af posen med en pincet og sætte over på neglen - voila!

Designet blev rimeligt vellykket, synes jeg. Skulle jeg lave det igen, ville jeg lave alle hjerterne ligeså små, som dem på lillefingrene, da de blev lige store nok på de øvrige fingre.

Min kærestes første kommentar var, at det var nogle fine sommernegle! Nå ja, han har vist ret i, at de er rimelig sommeragtige, så det næste, der skal på mine negle, bliver noget vinteragtigt.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar